İlkokul 3. Sınıf 8. Ünite (Transportation) Konu Anlatımı
TRANSPORTATION (Ulaştırma; taşıma) ...
Bu dersimizde ulaşım araçlarını tanıyacağız. Karada, havada, denizde en çok kullanılan araçların isimlerini ve konumlarını göreceğiz. Her zamanki gibi önce, kelimeleri öğrenelim.
vehicle : araç; taşıt | street : cadde; sokak | road : yol; otoyol |
outside : dışarısı | ambulance : cankurtaran | van : kamyonet, arkası kapalı kamyon |
lorry : kamyon | bike : bisiklet; bisiklete binmek | boat : tekne; kayık |
bus : otobüs | car : otomobil, araba | helicopter : helikopter |
what about : ne dersin | parents : anne ve baba | motorcycle : motorsiklet |
plane : uçak | ship : gemi; gemiye binmek | train : tren |
get to : varmak, -e gelmek | plan : planlamak | ghost : hayalet |
subway : metro (treni) | go round : dönmek | sightseeing bus : tur otobüsü |
take a bus : otobüse binmek | take a car : otomobile binmek | school bus : okul servis otobüsü |
make a plan : plan yapmak | holiday : tatil | nice : güzel; sevimli |
around : etrafında, çevresinde | beautiful : güzel, zarif | famous : ünlü, meşhur |
river : nehir | public : halk; halka açık | sea : deniz |
safe : güvenilir; tehlikesiz | crowded : kalabalık |
It is a / an __________ . kalıbı ile vasıtanın (aracın) ne olduğu gösterilir. Örnekleri inceleyiniz.
It is a helicopter. (O, bir helikopter.) |
It is a subway. (O, bir metrodur.) |
It is an orange bus. (O, portakal renkli bir otobüs.) |
It is a big plane. (O, büyük bir uçak.) |
It is a small bicycle. (O, küçük bir bisiklet.) |
Is it a / an __________ ? kalıbı ile vasıta ilgili ile sorular sorulur. Örnekleri inceleyiniz.
Is it a train? (O, bir tren mi?) / Yes, it is . (a train). (Evet, o bir tren.) |
Is it a motorbike? (O, bir motorsiklet mi?) / No, it isn't. It is a bicycle. (Hayır, değil. O, bir bisiklet.) |
What is this? (Bu, nedir?) / This (It) is a plane. (Bu (O), bir uçaktır.) |
Is it a helicopter or a boat? (O, bir helikopter mi, yoksa bir kayık mı?) / It is a boat. (O, bir kayık.) |
Is it a bicycle or a motorcycle? (O, bir bisiklet mi, yoksa bir motorsiklet mi?) It isn't a bicycle. (O, bir bisiklet değil.) It is a motorcycle. (O, bir motorsiklet.) |
Varlıkların yerini - konumunu bildiren at, on, in gibi kelimeleri cümle içinde kullanımını daha önce öğrenmiştik. Şimdi yeni örnekleri görelim.
In (içinde) ...
I am in Ankara. (Ben, Ankara'dayım.) | Robert is in London. (Robert, Londra'da.) |
The plane is in the air. (Uçak havada.) | The motorcycle is in the garage. (Motorsiklet garajda.) |
On (üstünde) ...
The boat is on the river. (Kayık, nehrin üstünde (üzerinde).) |
The ship is on the sea. (Gemi, denizin üstünde (üzerinde).) |
At (yanında; - de; - da) ...
The school bus is at the bus-stop. (Okul servis otobüsü, otobüs durağında.) |
The student is at the door. (Öğrenci kapıda.) |
- WHERE (Nerede) -
Where soru kelimesi ile kişi veya varlığın yeri (nerede olduğu) öğrenilir. Örnekleri inceleyiniz.
Where is the boat? (Kayık nerede?) / The boat (It) is here. (Kayık (O) burada.) |
Where is the helicopter? (Helikopter nerede?) / The helicopter (It) is there. (Helikopter (O) orada.) |
Where is the boat? (Kayık nerede?) / The boat (It) is on the river. (Kayık (O) nehrin üzerinde.) |
Where is the ship? (Gemi nerede?) / The ship (It) is on the sea. (Gemi (O) denizde.) |
Where is the car? (Otomobil nerede?) / The car (It) is on the road. (Otomobil (O) yolda.) |
Where is the plane? (Uçak nerede?) / The plane (It) is in the air. (Uçak (O) havada.) |
Where is the motorcycle? (Motorsiklet nerede?) The motorcycle (It) is in the garage. (Motorsiklet (O) garajda.) |
Where is the school bus? (Okul servis otobüsü nerede?) The school bus (It) is at the bus-stop. (Okul servis otobüsü otobüs durağında.) |
- WHO (Kim) -
Who ile kişinin kim olduğu öğrenilir.
Who is in Paris? (Kim Paris'te?) / Robert is in Paris. (Robert Paris'te.) |
Who is in London? (Kim Londra'da?) / Rose is in London. (Rose Londra'da.) |
By (ile) ...
By; bir yere hangi vasıta (araç) ile gidilecekse, onun isminden önce kullanılır. Örnekleri inceleyiniz.
My bike is here. I can go there by my bike. (Bisikletim burada. Ben, oraya bisikletim ile gidebilirim.) |
You can go to school by the school bus. (Sen, okula okul servis otobüsü ile gidebilirsin.) |
You can go around in London by sightseeing buses. (Sen, gezi otobüsleri ile Londra'yı gezebilirsin.) |
You can travel to Venice on the sea by the ship. (Sen, denizde gemi ile Venedik'e seyahat edebilirsin.) |
They go to their school on foot. (Onlar, okula yürüyerek gidebilirler.) |
Bir yere yürüyerek gidiliyorsa on foot kalıbı kullanılır.
- How (Nasıl) -
How ile eylemin nasıl yapıldığı öğrenilir. Örnekleri inceleyiniz.
How can I get to İstanbul? (Ben, İstanbul'a nasıl gidebilirim?) You can take a plane. (Sen, bir uçağa binebilirsin.) You can get to İstanbul by a plane. (Sen, İstanbul'a bir uçakla gidebilirsin.) |
How can we get to the park? (Parka nasıl gidebiliriz?) We can take a bus. (Biz, otobüse binebiliriz.) We can get to the park by bus. (Biz, parka otobüsle gidebiliriz.) |
How can the students go to school? (Öğrenciler, okula nasıl gidebilirler?) They can get on the school bus. (Onlar, okul servis otobüsüne binebilirler.) They can go to school by the school bus. (Onlar, okula okul otobüsü ile gidebilirler.) |
- LET'S -
Bir öneri veya teklifte bulunurken kullanılır. Örnekleri inceleyiniz.
Let's go to the city park. (Haydi, şehir parkına gidelim.) |
Let's take a taxi. (Haydi, bir taksiye binelim.) |
Let's make a plane for holiday. (Haydi, tatil için bir plan yapalım.) |
(Bu metnin her türlü yayın hakkı A. Hikmet İnce’ye aittir. Hiçbir şekilde alıntı yapılamaz ve başka bir yayında kullanılamaz. Aksi davranışta bulunanlar hakkında, hukuk büromuz her türlü yasal işlemi uygulayacaktır. Üçüncü kişilere duyurulur ...)
Yorumlarınız
hepsi güzel
harika bir ünite8
cooooooooooooooooooooooook guuuuuuzeeeeeelll
ben çook beeheendimm
Bu site çooooooooooooooook güzel....
Çoooooooooooooooooooooooooooooooook güüzel
çok teşekkürlerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
bu siteyi çok sevdim ama 9. ve 10. ünite yoktu bidahaki girişimde inşallah onlarda olur
çok güzel
ÇOK GÜZEL
çok iyiiiii
Haaaaaaaaaaariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikkkkaaaaaaaaaaaa
ççoooook guzel
Ben zaten bu konuları biliyordum.Ama yine de güzelmiş.
Sınav çok güzel
YORUMLARIMI YAYINLADIĞI nız için size çok tşk ediyorum.
çok iyi bir site arkadaşlar: buna girmenzi isterim
BU konular 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 a kadar hepsini yazdım sadece 10 ve 9 kaldı.
SÜÜÜÜÜPER bişey her zaman bu konuyu yazıyom.
ARKADAŞLAR 1. YORUMUMU YAPARKEN GÖRDÜM AMA 9 . ÜNİTE VAR LÜTFEN DAHA DİKKATLİ BAKINIZ
EVET ÇOK BİLGİLİ VE GÜZEL BİR ŞEY FAKAT KOPYA ÇIKMIYOR ONU DÜZELTİRSENİZ ÇOK SEVİNİRİM
ayşe. a öğretmen 3. sınıfta nasıl takdir verdi
bayıldım ingilizce sınavında hepsi çıktı.Thank you
Çok güzel
Süp
pppppeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrr
süpeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ben hiç beğenmedim çünkü sınıfta gördüğüm bazı kelimeler yokluk bana fazla Yardımcı olamadım birazdan kelime eklemin yazınca ediyorumkoymanızı ricediyorum
Sınavda iyi oldurum inşallah
Ben okuyup kızıma anlattım.güzel olmuş.tessk
thenkyou
Cok begendim ögretmen bana100verdi 3üncu sınıftayım takdir verdi
mütiş
güzel
iyi
Afedersiniz ama hayaletin orada ne işi var ?
BU SİTE ÇOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOK GÜZEL CİK
Merhaba size ne kadar tesekur ederim bana çok yardımcı oldunuz bay.
Lütfen en kısa zamanda 9. Ve 10. Üniteleri de ekler misiniz??
9.ünite neden yok
Merhaba arkadaşlar ben derya bana çok yardımcı oldunuz teşekkür ederim
Konu anlatımı
İngilizce konu anlatımı Türkçe anlamlarıyla birlikte, örnek cümleler ile anlatılmaktadır.