YENİ PROGRAMA UYGUN KONU ANLATIMLARI VE YEPYENİ TESTLER SORUMATİK.COM.TR'DE ...

İlkokul 2. Sınıf 7. Ünite (Body Parts) Konu Anlatımı : LOOK AT & POINT TO & SHOW ME & COUNT & TOUCH & DRAW ...

LOOK AT & POINT TO & SHOW ME & COUNT & TOUCH & DRAW ...

Body Parts (Vucudun Parçaları) bölümünde, vucudumuzu tanımayı ve organlarımızı tanıtmayı öğreneceğiz.

Ünitenin kelimelerini öğrenelim: Head (baş, kafa); mouth (ağız); nose (burun); eye (göz); ear (kulak); hand (el); knee (diz); finger (parmak); toe (ayak parmağı); leg (bacak); foot (ayak); arm (kol); body (vucut); shoulder (omuz); chest (göğüs); lip (dudak); elbow (dirsek); neck (boyun); hair (saç); stomach (mide) …

Bazı sıfatları da öğreneceğiz. Long (uzun); short (kısa); small (küçük); big (büyük), gibi …


This is a / an __________ . yapısını öğrenmiştik. Bu kalıp, yakındaki tekil (bir tane olan) varlığı gösteriyordu.

This is a head. (Bu bir baş.)

This is a nose. (Bu bir burun.)

This is an eye. (Bu bir göz.)

This is an ear. (Bu bir kulak.)


What is this? İle varlığın ne olduğunu öğreniyorduk.

What is this? (Bu nedir?)

This is a head. (Bu bir baş.)

What is this? (Bu nedir?)

This is a nose. (Bu bir burun.)

What is this? (Bu nedir?)

This is an eye. (Bu bir göz.)

What is this? (Bu nedir?)

This is an ear. (Bu bir kulak.)


These are __________ . ile yakındaki nesnelerin varlığını gösteriyordu. (Tekil isim, çoğul yapılırken sonuna - s eki getirilir. - Foot (ayak) kelimesinin çoğulu feet (ayaklar)dır. Tooth (diş) kelimesinin çoğulu teeth (dişler)dir. Bu kurala uymaz! -)

These are eyes. (Bunlar gözler)

These are ears. (Bunlar kulaklar.)

These are fingers. (Bunlar parmaklar.)

These are hands. (Bunlar eller.)


What are these? Yapısı ile yakındaki nesnelerin ne olduğu sorulur.

What are these? (Bunlar nedir?)

These are hands. (Bunlar eller.)

What are these? (Bunlar nedir?)

These are fingers. (Bunlar parmaklar.)

What are these? (Bunlar nedir?)

These are legs. (Bunlar bacaklar.)

What are these? (Bunlar nedir?)

These are feet. (Bunlar ayaklar.)


Point to __________ ! ile nesne(ler) gösterilir.

Point to my hands! (Ellerimi göster!)

Point to my mouth! (Ağzımı göster!)

Point to my knees! (Dizlerimi göster!)

Point to my ears! (Kulaklarımı göster!)

Point to my head! (Kafamı göster!)

Point to my nose! (Burnumu göster!)

Point to my toes! (Ayak parmaklarımı göster!)

Point to my feet! (Ayaklarımı göster!)


Look at __________ ! ile nesnelere bakılması istenir.

Look at my eyes! (Gözlerime bak!)

Look at my nose! (Burnuma bak!)

Look at my hands! (Ellerime bak!)

Look at my teeth! (Dişlerime bak!)


Show me __________ ! ile nesne(ler)nin gösterilmesi istenir.

Show me your nose! (Bana burnunu göster!)

Show me your eyes! (Bana gözlerini göster!)

Show me your feet! (Bana ayaklarını göster!)

Show me your teeth! (Bana dişlerini göster!)


Count ___________ ! ile nesne(ler)nin sayılması istenir.

Count your fingers! (Parmaklarını say!)

Count your ears! (Kulaklarını say!)

Count your eyes! (Gözlerini say!)

Count your teeth! (Dişlerini say!)


Touch ___________ ! ile nesne(ler)ye dokunulması istenir.

Touch your nose! (Burnuna dokun!)

Touch your head! (Başına dokun!)

Touch your right foot! (Sağ ayağına dokun!)

Touch your left shoulder! (Sol omzuna dokun!)


Draw __________ ! ile resim çizilmesi istenir.

Draw a head! (Bir kafa çiz!)

Draw two eyes! (İki göz çiz!)

Draw a leg! (Bir bacak çiz!)

Draw an arm! (Bir el çiz!)


Raise your hand! (Elini kaldır!) demektir.

I have got __________ . yapısı ile sahip olduğun nesne(ler) anlatılır.

I have got two eyes. (Ben iki göze sahibim.)

I have got two ears. (Ben iki kulağa sahibim.)

I have got one nose. (Ben bir buruna sahibim.)

I have got ten fingers. (Ben on parmağa sahibim.)

I have got two arms and two legs. (Ben iki kola ve iki bacağa sahibim.)

I have got short black hair. (Ben kısa siyah saçlara sahibim.)

I have got two green eyes. (Ben iki yeşil göze sahibim.)

I have got a big nose. (Ben büyük bir burna sahibim.)

I have got brown hair. (Ben kahverengi saçlara sahibim.)

I have got two long legs. (Ben iki uzun bacağa sahibim.)

I have got two long arms. (Ben iki uzun kola sahibim.)


How many __________ ? yapısı ile nesneden kaç taneye sahip olunduğu sorulur.

How many hands have you got? (Kaç tane ele sahipsin?)

I have got two hands. (Ben iki ele sahibim.)

How many eyes have you got? (Kaç tane göze sahipsin?)

I have got two eyes. (Ben iki göze sahibim.)

How many fingers have you got? (Kaç tane parmağa sahipsin?)

I have got ten fingers. (On tane parmağa sahibim.)

How many noses have you got? (Kaç tane buruna sahipsin?)

I have got one nose. (Ben bir burna sahibim.)


Look at __________ ! ile nesnelere bakılması istendiğini öğrenmiştik.

Look at my eyes! I have got two eyes.

(Gözlerime bak! Ben iki göze sahibim.)

Look at my ears! I have got two ears.

(Kulaklarıma bak! Ben iki kulağa sahibim.)

Look at my nose! I have got one nose.

(Burnuma bak! Ben bir buruna sahibim.)

Look at my fingers! I have got ten fingers.

(Parmaklarıma bak! Ben on parmağa sahibim.)

(Bu metnin her türlü yayın hakkı A. Hikmet İnce’ye aittir. Hiçbir şekilde alıntı yapılamaz ve başka bir yayında kullanılamaz. Aksi davranışta bulunanlar hakkında, hukuk büromuz her türlü yasal işlemi uygulayacaktır. Üçüncü kişilere duyurulur ...)


Bu İngilizce konu anlatımı 61,567 kez okundu.

Yorumlarınız

havva 14 Eylül 2018 11:29

çok yararlı olmuş

Sumeyye 13 Nisan 2017 21:39

Guzel

Ospfll 28 Mart 2017 20:07

Çok kotü

Sibel b. 12 Mart 2017 23:17

Cokgüzel

20 Mart 2016 18:17

Kardeşimin ödevine çok yardımcı oldu teşekkürler

KEVSER A. 19 Mart 2016 16:12

BİLGİ

Dilara B. 18 Mart 2016 23:18

Çok güzel

mustafa 16 Mart 2016 12:04

mükemel

samet 9 Nisan 2015 20:42

süperrrr ve harika

Robert k. 9 Nisan 2015 11:46

Süüüpeeeerrr

elif 28 Mart 2015 11:16

Güzel ve eh :-)

aysenur d. 25 Mart 2015 20:15

tesekkur ederim okuldaki ogretmenimizden daha cok yardimci oldunuz

betül 9 Mart 2015 00:07

süperrrrr

Yorumlarınızı buradan paylaşabilirsiniz

Konu anlatımı

İngilizce konu anlatımı Türkçe anlamlarıyla birlikte, örnek cümleler ile anlatılmaktadır.