YENİ PROGRAMA UYGUN KONU ANLATIMLARI VE YEPYENİ TESTLER SORUMATİK.COM.TR'DE ...

İlkokul 2. Sınıf 4. Ünite (Numbers) Konu Anlatımı : NUMBERS & A / AN & THERE IS / THERE ARE & HOW MANY

NUMBERS & A / AN & THERE IS / THERE ARE & HOW MANY

Numbers (Sayılar) ünitesinde, 1-10 arası sayıları, tekil ve çoğul nesneleri öğreneceğiz.

Konuya numbers (sayılar) ile başlayalım.

Zero (sıfır); one (bir); two (iki); three (üç); four (dört); five (beş); six (altı); seven (yedi); eight (sekiz); nine (dokuz); ten (on) …

Bu ünitedeki diğer kelimeler de şöyle: Window (pencere); door (kapı); desk (sıra); board (yazı tahtası); bag (çanta); book (kitap); crayon (renkli tebeşir; pastel boya); scissors (makas); glue (zamk, yapıştırıcı); pencil (kurşun kalem); waste basket (çöp kutusu); duster (yazı tahtası silgisi); table (masa); ruler (cetvel); red (kırmızı); green (yeşil) …

Nesnenin tekil olduğunu belirtmek için önünde a, an veya one kullanıldığını daha önce öğrenmiştik. Örneklerle hatırlayalım.

A book (bir kitap).

A duster (bir silgi).

A pencil (bir kurşun kalem).

An apple (bir elma).

An umbrella (bir şemsiye).

An orange (bir portakal).

One book (bir kitap).

One apple (bir elma).

One pencil (bir kurşun kalem.)


Uzaktaki tekil nesneyi That is a / an __________ . kalıbı ile gösteririz.

Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz.

That is a bag. (Şu bir çantadır.)

That is a book. (Şu bir kitaptır.)

That is a crayon. (Şu bir renkli tebeşirdir.)

That is an apple. (Şu bir elmadır.)

That is an umbrella. (Şu bir şemsiyedir.)

That is an orange. (Şu bir portakaldır.)

A, an, ve one; nesnenin bir tane (tekil) singular olduğunu gösterir.


Nesne çoğul ise, - yani birden çok ise – plural (çoğul haldedir) ve sonunda - s veya - es eklerinden birisi vardır.

Aşağıdaki örnekleri inceleyiniz.

One bagsix bags (bir çanta – altı çanta),

One windowthree windows (bir pencere – üç percere),

One door four doors (bir kapı – dört kapı),

One desk two desks (bir sıra – iki sıra),

One boardfive boards (bir yazı tahtası – beş yazı tahtası),

One booksix books (bir kitap – altı kitap) …


Bir yerdeki tekil nesnenin varlığı There is a / an __________ . kalıbı ile gösterilir.

There is a crayon. (Bir renkli tebeşir var.)

There is a pencil. (Bir kurşun kalem var.)

There is an umbrella. (Bir şemsiye var.)

There is an apple. (Bir elma var.)

There is one board. (Bir yazı tahtası var.)

There is one book. (Bir kitap var.)


Bir yerdeki çoğul nesnelerin varlığı There are __________ . kalıbı ile gösterilir.

There are two crayons. (İki (tane) renkli tebeşir var.)

There are three pencils. (Üç (tane) kurşun kalem var.)

There are three umbrellas. (Üç (tane) şemsiye var.)

There are four apples. (Dört (tane) elma var.)

There are two boards. (İki (tane) yazı tahtası var.)

There are ten books. (On (tane) kitap var.)


How many __________ ? (Kaç tane __________ ?) Veya How many __________ are there ? (Kaç tane __________ var ?)Kalıbı ile nesne veya nesnelerin kaç tane olduğu öğrenilir.

How many crayons are there? (Kaç tane renkli tebeşir var?)

There are two crayons. (İki (tane) renkli tebeşir var?)

How many pencils? (Kaç tane kurşun kalem var?)

Three pencils. (Üç (tane) kurşun kalem var.)

How many umbrellas are there? (Kaç tane şemsiye var?)

There are three umbrellas. (Üç (tane) şemsiye var.)

How many apples? (Kaç tane elma var?)

Four apples. (Dört (tane) elma var.)

How many boards are there? (Kaç tane yazı tahtası var?)

There are two boards. (İki (tane) yazı tahtası var.)

How many books? (Kaç tane kitap var?)

Ten books. (On tane kitap var.)


Nesne veya nesnelerin nerede oldukları, in the classroom (sınıfın içinde), in your bag (çantanın içinde), on the table (masanın üzerinde) gibi yer bildiren eklerle belirtilir.

There are two crayons on the table.

(Masanın üzerinde iki tane renkli tebeşir var.)

There are two boards in the classroom.

(Sınıfın içinde iki yazı tahtası var.)

There are three apples in your bag.

(Çantanda üç tane elma var.)


Öğretmeniniz sayıyı bir panoda gösterip sorduğunda What is this? (Bu nedir?) kalıbını kullanabilir. Cevap ise, This is __________ . ile verilir.

What is this? (Bu nedir?)

This is One. (Bu, birdir.)

What is this? (Bu nedir?)

This is Ten. (Bu, ondur.)

What is this? (Bu nedir?)

This is Six. (Bu, altıdır.)


Kişinin yaşı, How old are you? (Kaç yaşındasın?) sorusu ile öğrenilir.

Cevapta ise I am __________ . yapısı kullanılır.

How old are you? (Kaç yaşındasın?)

I am seven. (Yedi yaşındayım.)

How old are you? (Kaç yaşındasın?)

I am ten. (On yaşındayım.)

How old are you? (Kaç yaşındasın?)

I am five. (Beş yaşındayım.)


Kişinin telefon numarası, What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?) sorusu ile öğrenilir. Cevapta ise It is __________ . kalıbı kullanılır.

What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?)

(410 24 53)

It is four – one – zero – two – four – five – three.

What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?)

(924 86 75)

It is nine – two – four – eight – six – seven – five.

What is your telephone number? (Senin telefon numaran ne?)

(523 46 87)

It is five – two – three – four – six – eight - seven.

(Bu metnin her türlü yayın hakkı A. Hikmet İnce’ye aittir. Hiçbir şekilde alıntı yapılamaz ve başka bir yayında kullanılamaz. Aksi davranışta bulunanlar hakkında, hukuk büromuz her türlü yasal işlemi uygulayacaktır. Üçüncü kişilere duyurulur ...)



Bu İngilizce konu anlatımı 68,957 kez okundu.

Yorumlarınız

GÖNÜL A. 29 Ağustos 2018 14:22

ÇOK GÜZEL BİR ANLATIM ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM 2.SINIFA GİDEN OĞLUMA YARDIMCI OLMAK İÇİN BURDAN ÇALIŞIYORUM

fatma b. 26 Haziran 2017 15:30

arkadaşlarıma tavsiye ettim kullandılar teşekürler ettiler ben de teşekür ederim sorumatik başarılarınızın devamını dilerim

fatma b. 15 Haziran 2017 12:18

3. sınıfa gidiyorum 1. sınıftan beri kulanıyorum ve çok yardımcı oluyor çok güzel

sudenaz 12 Ocak 2017 23:00

cok guzeltavsiye ederim

THY 16 Ağustos 2016 18:35

SÜPER BE

HASAN 16 Ağustos 2016 18:24

SUPER

selen s. 24 Haziran 2016 15:50

gerçekten çok güzel

Tusem Ç. 10 Mayıs 2016 10:27

HEPSİ ÇOK GÜZEL

mehmet 29 Mart 2016 14:57

Çokkkkk güzeldi

Yılsu. m. 10 Şubat 2016 18:09

çok güzel

murat d. 21 Ocak 2016 11:51

çok teşekkürler kardeşim buradan çalışıyor kardeşim 2.sınafa gidiyor

AYŞEN C. 18 Ocak 2016 14:13

çok güzel açıklanmış TEŞEKKÜRLER ....İkinci sınıf için ideal

Şükrü ç. 9 Ocak 2016 11:59

2. Sınıftaki kızıma yardımcı olmak için bu siteden faydalanıyorum.
Çok açık ve net anlatım
Kızımla beraber teşekkür ediyoruz.
Çalışmalarınızın devamını. Diliyoruz

SABİHA . 21 Kasım 2015 16:21

BİZ BU DERSLERİ 6 NCI SINIFTA GÖRUYORUZ LUTFEN BIRAZ KUÇUK ATIN

Altan B. 16 Ekim 2015 20:02

Süper...TESTLER falan zaten çok iyi teşekkürler...

İREM 3 Ekim 2015 21:27

SÜPER HER ŞEYİ ÖĞRENE BİLİYORUZ

elcan p. 6 Ağustos 2015 16:23

cok ama cook guzel.

S.Naz 13 Şubat 2015 18:23

iyiydi yani

betül d. 18 Ocak 2015 17:05

ingilizceyi çok seviyorum.

oğuzhan 17 Ocak 2015 16:51

ingilizce 4. sınıfta başlamıyprmu

Günay G. 28 Aralık 2014 17:42

2.sinifa giden kizim var ve cok cok tesekkur ederim cok yardımcı oldunuz....cok sağolun

baris k. 8 Aralık 2014 12:22

Çok güzel 3. sınıfa gidiyorum. 9 yaşındayım. 2. ssınıfta ingilizce göremedik onun için burdan çalışıyorum

sergen g. 7 Aralık 2014 14:54

çok güzel kardeşim için

SELMA K. 14 Ekim 2014 16:06

ÇOK GÜZEL İLKOKUL 2.SINIFTA ÇOCUĞUM VAR BANA ÇOK YARDIMI OLACAĞINA İNANIYORUM

Yorumlarınızı buradan paylaşabilirsiniz

Konu anlatımı

İngilizce konu anlatımı Türkçe anlamlarıyla birlikte, örnek cümleler ile anlatılmaktadır.