İlkokul 2. Sınıf 10. Ünite (Animals) Konu Anlatımı : CAN & LIKE & DISLIKE ...
ANIMALS (HAYVANLAR) ...
Bu bölümde tanıdığımız ve çevremizdeki hayvanları hatırlayacak ve onların - zorlanmadan veya doğal olarak - yapabildikleri eylemleri konuşmayı öğreneceğiz.
Her zamanki gibi konunun kelimelerini görelim.
chicken : tavuk, piliç | cow : inek | donkey : eşek |
duck : ördek | goat : keçi | horse : at |
sheep : koyun(lar) | rabbit : tavşan | lion : aslan |
elephant : fil | monkey : maymun | tiger : kaplan |
giraffe : zürafa | crocodile : timsah | snake : yılan |
hippo : hipopotam | zebra : zebra | bird : kuş |
kangaroo : kanguru |
Uzaktaki tekil nesne, hayvan, vb. That is __________ . kalıbı ile gösterilir. Örnekleri inceleyiniz.
That is a lion. (O (Şu) bir arslan.) |
That is an elephant. (O (Şu) bir fil.) |
That is a monkey. (O (Şu) bir maymun.) |
That is a crocodile. (O (Şu) bir timsah.) |
Those are lions. (Onlar (Şunlar) aslanlar.) |
Those are elephants. (Onlar (Şunlar) filler.) |
Those are monkeys. (Onlar (Şunlar) maymunlar.) |
Those are crocodiles. (Onlar (Şunlar) timsahlar.) |
Like ile sevilen / beğenilen nesne veya eylem anlatılır. Don't / Doesn't Like ile beğenilmeyen nesne veya eylem anlatılır. Örnekleri inceleyiniz.
I like hippos, but I don't like crocodiles. (Ben hipopotamları severim, fakat timsahları sevmem.) |
I like monkeys, but I don't like snakes. (Ben maymunları severim, fakat yılanları sevmem.) |
I like fish, but I don't like whales. (Ben balıkları severim, fakat balinaları sevmem.) |
I like cats, but I don't like mice. (Ben kedileri severim, fakat fareleri sevmem.) |
- CAN -
Bu yapı ile kolay yapılabilen veya yetenekle - zorlanmadan - başarılan eylem anlatılır. Can; bütün öznelerle kullanılır. Fiil yalın haldedir. Örnekleri inceleyiniz.
I can swim. (Ben yüzebilirim.) | |
I can run. (Ben koşabilirim.) | |
I can walk. (Ben yürüyebilirim.) | |
I can speak English. (Ben İngilizce konuşabilirim.) | |
I can cook very well. (Ben çok iyi yemek pişiririm.) |
An elephant can walk. (Fil yürüyebilir.) |
A monkey can swing. (Maymun sallanabilir.) |
A bir can fly. (Kuş uçabilir.) |
A crocodile can swim. (Timsah yüzebilir.) |
A kangaroo can jump. (Kanguru sıçrayabilir.) |
A horse can run. (At koşabilir.) |
A fish can swim. (Balık yüzebilir.) |
A bird can sing. (Kuş ötebilir.) |
A parrot can talk. (Papağan konuşabilir.) |
A cat can climb the trees. (Kedi ağaca tırmanabilir.) |
A dog can bark. (Köpek havlayabilir.) |
A rabbit can run very fast. (Tavşan çok hızlı koşabilir.) |
Yapılamayan eylem(ler) Can't ile anlatılır. Örnekleri inceleyiniz.
A cow can't fly. (İnek uçamaz.) |
A fish can't walk. (Balık yürüyemez.) |
A tiger can't swing. (Kaplan sallanamaz.) |
A horse can't climb the trees. (At ağaca tırmanamaz.) |
A monkey can't speak. (Maymun konuşamaz.) |
Olumlu ve olumsuz eylemleri birbirine bağlar. Örnekleri inceleyiniz.
An elephant can walk, but it can't fly. (Fil yürüyebilir, fakat uçamaz.) |
A cow can run, but it can't swing. (İnek koşabilir, fakat sallanamaz.) |
A snake can creep, but it can't walk. (Yılan sürünebilir, fakat yürüyemez.) |
A fish can swim, but it can't walk. (Balık yüzebilir, fakat yürüyemez.) |
A tiger can hunt, but it can't fish. (Kaplan avlanabilir, fakat balık tutamaz.) |
Bir hayvanın yapabildiği eylemi (senin) yapıp yapamadığın bu yapı ile öğrenilir. Örnekleri inceleyiniz.
- Can you jump like a rabbit? (Sen tavşan gibi zıplayabilir misin?) - Yes, I can jump like a rabbit. (Evet, ben bir tavşan ggibi zıplayabilirim.) |
- Can you swim like a fish? (Sen bir balık gibi yüzebilir misin?) - Yes, I can swim like a fish. (Evet, ben bir balık gibi yüzebilirim.) |
- Can you walk like an elephant? (Sen bir fil gibi yürüyebilir misin?) - Yes, I can walk like an elephant. (Evet, ben bir fil gibi yürüyebilirim.) |
- Can you fly like a bird? (Sen bir kuş gibi uçabilir misiniz?) - No, I can't fly like a bird. (Hayır, ben bir kuş gibi uçamam.) |
- Can you swing like a monkey? (Sen bir maymun gibi sallanabilir misin?) - No, I can't swing like a monkey. (Hayır, ben bir maymun gibi sallanabilirim.) |
- WHAT CAN __________ DO? -
Öznenin ne yapma yeteneğinde olduğu yukarıdaki soru kalıbı ile öğrenilir. Örnekleri inceleyiniz.
- What can a bird do? (Kuş ne yapabilir?) - A bird can fly. (Kuş uçabilir.) |
- What can a crocodile do? (Timsah ne yapabilir?) - A crocodile can swim. (Timsah yüzebilir.) |
- What can a kangaroo do? (Kanguru ne yapabilir?) - A crocodile can jump. (Kanguru sıçrayabilir.) |
- What can a dog do? (Köpek ne yapabilir?) - A dog can bark. (Köpek havlayabilir.) |
- What can a bird do? (Kuş ne yapabilir?) - A bird can sing. (Kuş ötebilir.) |
Yorumlarınız
ALLAH RAZI OLSUN
HARİKA
çokgüzel
çok güzel
teşekkür ederim güzel bir çalışma yeri
HER ZAMAN Kİ GİBİ KAPSAMLI...TEŞEKKÜRLER.
hiç güzel değilllll
tesekkur edrim
simge...
Teşekkürler harika
teşekkürler
teşekkürler
Konu anlatımı
İngilizce konu anlatımı Türkçe anlamlarıyla birlikte, örnek cümleler ile anlatılmaktadır.